2012. július 24.

Hegyek közt

A Vulkán-hegységben, a Strázsa-hegyen, közel 1800 méter magasan szálltunk meg. A csúcsra áfonyabokrok között vezetett az ösvény. Fenn, a magasban egy aprócska  fatemplom, melyhez egy hosszú alagúton át vezet az út. Falát az ó-és újszövetség jelenetei, és az év minden egyes napjának szentjei díszítik. Mise közben a pap körbejárja a templomot, egy kalapáccsal a kezében tartott deszkadarabot ütögetve - a kísérteties hang Jézus keresztre feszítésére emlékezteti a hívőket.

Úton a Retyezát felé egy festői hegycsúcsok övezte, kakukkfűvel borított völgyben pihentünk meg. Már messziről illatoztak az óriási lila kakukkfű-párnák.

Ezúttal csak kisebb túrákra, egy kis barlangászásra volt lehetőségünk. Körbejártuk, ismerkedtünk a hegységgel... és talán egyszer megvalósul az álmom: túrázni, sátorozni a Bukura-tó partján.

1. köszi Tünde, odavagyok a hegyekért!

2. Nagyon szép helyeken jártál. Az utolsó kép a kedvencem, olyan romantikus/költői/misztikus.

3. Amikor ilyen meseszép helyeket látok, mindig arra gondolok, milyen jó ízléssel teremtette meg Isten ezt a világot :-)

4. Csilla, zivatar után, egy kis réten, medvelesen jártunk, gázolva a vizes fűben ez a látvány fogadott.
    Zsuzsa, minden a világon olyan szép, legfeljebb az ízléstelen emberek elrontják. én meg javítgatom: a nyolcadik képen ronda villanyoszlopok voltak eredetileg. én meg egyszerűen eltüntettem. egyszerűen mert nem odavalónak éreztem. nem tudom, szabad ezt?

5. Micsoda hegyek, és mennyi szépség!

6. igen, szükségem is van rá, hogy néha-néha személyesen is gyönyörködhessek bennük.

7. Nagyon hangulatos képek, szinte "illatuk" van. Köszönöm, hogy megosztottad velünk.

8. Orsi, téged olvasva jöttem rá, hogy a táj látványa mellett nekem is legalább annyira fontosak az ízek (áfonya), hangok (a kopácsolás) és az illatok (kakukkfű, így, együtt fontosak, így együtt válnak szép emlékké.

9. Gyönyörű a Retyezát, 2003-ban túráztunk ott, azóta is visszavágyok:)

10. ezzel most már én is így vagyok :)

Örülök, hogy meglátogattál. Köszönök minden megjegyzést.