2011. október 11.

A szép őszi estében...


A szép őszi estében valami
titokzatos és megható varázs van.
A fák rikító, szilaj színei,
a harsányrőt lomb a halk hervadásban,
a komorodó, fáradt föld felett
a kék ég, s a fátyolnyi köd az arcán,
a le-lecsapó borzongó szelek,
melyek mögött már tél sejlik s vad orkán:
mind hanyatlás, s mindenen ott a tűnt
élet szelíd mosolya, búcsúfénye -
az, amit embernél úgy nevezünk,
hogy: a fájdalom fenséges szemérme.
                                                   Фёдор Тютчев

15 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a képeid és a vers is. Örülök, hogy jelentkeztél. Te is úgy eltűntél...

    Off: köszönjük a linkelést az oldalsávban, meghatott...
    Írok majd emilt.

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon szép!
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Mestere vagy a fotózásnak (is):o)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek a fényképeid! A versért külön köszönet!

    VálaszTörlés
  5. Szép... a képek is vers, az érzés is, mégha melankólikus is!

    VálaszTörlés
  6. szívesen és köszönöm :)
    sétáltunk egyet a Mátrában. különleges fények, illatok, különleges hangulat... röviden így jellemezhetném. nagyon szép volt :)

    VálaszTörlés
  7. Bár én innentől jövő májusig az elmúlt nyarat siratom, azért azt meg kell hagyni, hogy szépek a képeid, és a vers is...

    VálaszTörlés
  8. a szépség mindenütt ott van: az őszben, a télben is; csak meg kell látnunk, örülnünk kell neki.

    VálaszTörlés
  9. beautifull landscape pictures. i tranlated the poem ? but its difficult to understand, but the pictures tels so much more.
    Autumn feeling, i love the change of all seasons, it makes live beauifull

    VálaszTörlés
  10. The poem is 'Herfstavond' by een Russisch dichter called Fjodor Tjoettsjev :) and it is one of the most beautiful autumn poems in the world, i think.

    VálaszTörlés
  11. De gyönyörű képek!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörű képek és nagyon szép vers, eddig nem ismertem. Köszi!

    VálaszTörlés
  13. Látom, Te is természetbóklászó vagy! :-D Ma kotorásztam a fonalaim közt és ott láttam a neved az egyik címkén... Titokban elárulod a valódi keresztneved nekem?

    VálaszTörlés
  14. köszönöm, lányok! bejus, kíváncsi vagyok, mi készül abból a fonalból. (és titokban elárulom, hogy éva vagyok :)

    VálaszTörlés
  15. Csodás képek! A Mátrában születtem, odahúz néha a szívem:)

    VálaszTörlés

Örülök, hogy meglátogattál. Köszönök minden megjegyzést.