2015. február 5.

Nagyitakaró

 
Édesanyámnak készítettem, a névnapjára. Ne is találgassatok, hogy hívják, hiszen február 2-án szerintem csak felénk - az evangélikus tótok - köszöntik a Máriákat. A fonalat még tavaly vettem a Gombolydából, akkor gyorsan horgoltam is egy kendőt.

A többi idáig várt sorsára: két-két lilás-zöldes és barnás, valamint egy nyers színű gombolyag. A végén előkerült egy ősrégi sötétlila gyapjúgombóc is, így összesen 55 dekát horgoltam bele 5-ös tűvel. Nem éppen ágytakaró méret, csak úgy nagyjából 1,5x1,5 méter, de tévézéshez, olvasgatáshoz tökéletes. Mintája a közismert Granny minta, a kezdő horgolók kedvéért most azért ezt is ideteszem:
 

16 megjegyzés:

  1. Boldog névnapot anyukádnak :) A takaró pedig egyszerű és nagyszerű, a nagyiminta tökéletes választás. Mindig :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a nevében is köszönöm. szereti. a képek is akkor készültek, amikor átadtam, rögtön kipróbálta :)

      Törlés
  2. Régi vágyam egy ilyen takaró készítése, de még nem fogtam bele. A tiéd nagyon szép, harmonikus darab lett. Mennyi fonal ment bele?

    VálaszTörlés
  3. Kellemes finom színek, biztosan jó megmelegíti anyukádat. Nálam is folyamatban van.

    VálaszTörlés
  4. Szerintem ezt a mintát sosem lehet megunni.De ez a szín is nagyon jó...
    Anyukádnak boldog névnapot!

    VálaszTörlés
  5. Annyira szép...
    Idén megint tervezek egy újabbat én is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Macus, szeretnék én is horgolni még egyet az idén, de az valószínűleg kisebb blokkokból lesz.

      Törlés
  6. Gyönyörű ajándékot készítettél!

    VálaszTörlés
  7. Gondolom, tudatos a színek sorrendje, mert olyan, mintha csak véletlenül kapkodtad volna ki a fonalakat a kosárból. :) Hogy milyen egyenletesek a szemek! Látszik az a pár(száz) kilométer, ami kikerült grannyből a kezeid közül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem volt teljesen véletlen a színek sorrendje, habár a nyers mellett csak kétféle színátmenetesem volt. később aztán kerestem valamit a szegélynek :)

      Törlés
  8. Elképesztö milyen szinérzéked van!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. már nem is emlékszem, mire vettem eredetileg ezeket a fonalakat :) de nem bántam meg, hogy takaró lett belőlük!

      Törlés

Örülök, hogy meglátogattál. Köszönök minden megjegyzést.