2012. október 15.

Baktus

Öt-öt deka szürke és színátmenetes zoknifonalból kötöttem. Mintája roppant egyszerű, lustakötés: két sor szürke, két sor színes váltakozik. A színes sorok elején a szélszem után ráhajtással szaporítottam egy szemet. Amikor a rendelkezésre álló fonal felét elhasználtam - ilyenkor jól jön egy konyhai mérleg -, a szaporítások helyett fogyasztottam, azaz a színes sorok elején a szélszem után két szemet összekötöttem. Mérete 150x35 cm, akár többször is körbetekerhető a nyak körül.
Végül először szürke, majd a színes fonallal rövidpálcákkal szegélyt horgoltam, a háromszög csúcsánál a középső szembe mindkét sorban két-két rövidpálcát öltve, hogy szépen kifeküdjön a sarok.

41 megjegyzés:

  1. Erre a kendőre is igaz, a kevesebb, több...:-) Szép.

    VálaszTörlés
  2. hát igen... voltak nagyratörő terveim, horgolt csipkeszegélycsoda-terv, meg ilyesmi. próbálgattam, aztán maradt a minimálszegély a minimálcsík-lustamintához...

    VálaszTörlés
  3. A leírás sajnos nekem kínai, mert nem tudok kötni (sajnos)...de a végeredmény nagyon tetszik!!! :o)))

    VálaszTörlés
  4. timi, ez egy abszolút kezdőknek való kendőcske. csak simát kell tudni kötni, ráhajtást és két szem összekötését. négy szemmel kezdem, minden negyedik sorban (azaz mindig az első színesben) szaporítottam, majd fogyasztottam. így igazán még számolni sem kellett a sorokat. gyors és garantált sikerélmény :)

    VálaszTörlés
  5. nagyon jó lett. Kedvelem a baktust, olyan szép tud lenni.

    VálaszTörlés
  6. én is szeretem, ilyenkor, amikor olyan semmilyen az idő, éppen jó: kicsit melegít, kicsit díszít :)

    VálaszTörlés
  7. Szépen kifekszik!!!
    Nagyon szép lett! Nagyon tetszik a lusta minta, de csak nagyon ritkán kötöm, mert megőrjít az a sok sima szem.

    VálaszTörlés
  8. engem meg éppen ez nyugtat meg. nagyon jól tűröm a monotóniát, ezért szeretem a granny mintát is :)

    VálaszTörlés
  9. Én nagyon kedvelem az olyan mintákat, amire nem kell figyelni. Ritkán adatik az meg az ember lányának, hogy senki és semmi nem zavarja, és csak egyvalamivel tud foglalkozni, nem igaz?
    Nagyon szép lett :)

    VálaszTörlés
  10. A monotóniában és a granny mintában egyezünk!:o) Szuper lett a baktusod, most egy újabb bogarat sikerült elültetned a fülembe!:o) A fotóid is annyira szépek és ettől a szegélytől tényleg hangsúlyosabb a széle! Szóval nagyon ott van!

    VálaszTörlés
  11. igen! lehet közben beszélgetni, tévézni, skype-olni :)

    VálaszTörlés
  12. köszi, jucus! akkor vihetem a mintát? :)

    VálaszTörlés
  13. persze, hogy viheted!...itt is:o)

    VálaszTörlés
  14. Egyszerűségében , de persze a színében is rejlik a szépsége!!!!
    Egyszer nekiálltam egy baktusnak, roppant minimális kötés tudásommal, de úgy pöndörödött, hogy feladtam..!
    Horgoltan sem tetszett.
    Talán újra próbálkozom, mert ez nagyon tetszik és a színek váltásával talán könnyebb is számolgatni!

    VálaszTörlés
  15. ha lustakötéssel csinálod, biztosan nem pöndörödik. de el tudnám képzelni más mintával is. csak ne legyen sima vagy csipkeminta. azok tényleg pöndörödnek. a csíkos változat azért is népszerű, mert nem kell számolgatni a sorokat.

    VálaszTörlés
  16. Szép! Mostanában nagyon bejönnek az ilyen egyszerű minták. És ez az egyszínű/színátmenetes kombináció is nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  17. ennél egyszerűbb már nem is lehetne :) de éppen ilyen, egyszerű, nem feltűnő színű, hétköznapi nyakbavalóra volt szükségem. ami azért hordható nem csak farmerhoz, de akár egy szürke szövetszoknyához is.

    VálaszTörlés
  18. Állítolag a legegyszerűbb a baktus.... Még sosem mertem neki állni, sem kötni, sem horgolni, azt nem is tudok annyira...Mindig félek nem lesz egyforma....
    Ez jó kis mutatós......
    Borzasztó tud lenni.... ha elkészül sok munkával egy darab. és akkor derül ki hogy penderedik..

    VálaszTörlés
  19. Nahát én is baktus-szerüséget kötök, csak a lányomnak, nem magamnak :D éppen most járok a felénél és szintén lustamintával és szintén átmenetes fonalból :D csak a zoknifonal nem stimmel :D

    Nagyon szép lett a tied, voltaképpen a hétvégén akartam ke´sz lenni a lányoméval, hogy magamnak is elkezdhessek egyet, de azt hiszem ez a projekt majd jövöre fog kitolódni, annyi minden van alistámon, ami süüüürgös :)

    VálaszTörlés
  20. nekem ez még csak a második, mindkettőt lustakötéssel készítettem, és egyik szélével sem volt gond. szerintem lustával kötve biztosan nem penderedik. vagy mégis? van olyan, akinek igen?

    VálaszTörlés
  21. Hena, az enyém elég gyorsan készült. főleg akkor, amikor már fogyasztottam :) de megértelek, nekem is elég hosszú a feltétlenülmegkellkötnömvagyhorgolnom-listám :D

    VálaszTörlés
  22. Megint fagylalt jutott eszembe ezekről a színekről, méghozzá nagyon finom fagylalt! :)

    VálaszTörlés
  23. szeder és mogyoró. és mr yarnart kedvéért egy kis áfonya és kökény. zsangyal, te gyanús vagy :D hogy mindenről a fagyi jut eszedbe... :)

    VálaszTörlés
  24. Annyira szeretem ezeket az egyszerű mintákkal készült, csodaszép színekben pompázó kiegészítőidet!

    VálaszTörlés
  25. Remélem a próféta szól belöled és innentöl kezdve tényleg gyorsabb lesz, tegnap este pár sort tudtam csak kötni, bealdutam- szokás szerint, pedig már kedd van és egyre hidegebb.... :)

    VálaszTörlés
  26. Nagyon szeretem az egyszerű mintákat...A zoknifonalból mást is szoktak kötni, m zoknit (nem nevet :-P)?

    VálaszTörlés
  27. köszi, tündéri vagy :)

    hena, én is akkor kapcsolok nagyobb fokozatra, amikor hűlni kezd a levegő.

    zsuzsa, eddig több kiló zoknifonalat kötöttem-horgoltam el :) lett takaró, kendő, sapka, sál és most baktus is. hamarosan zokni is lesz (nem nevet!:)

    VálaszTörlés
  28. Telitalálat a színek választása, játéka!
    Egyszerű és még is nagyszerű baktus.

    VálaszTörlés
  29. Ó, ez a színátmenetes fonal hogy megdobta a szürkét! Egészen festői, ahogy összemosódnak a színek!

    VálaszTörlés
  30. jutka, köszönöm!
    bea, szerintem a szürke hálás szín, minden színnel jól mutat, csak el kell találni a helyes árnyalatot. :)

    VálaszTörlés
  31. Nagyon szép lett !Mutatós ez a csíkozás .:)

    VálaszTörlés
  32. Szóval, én egy zugolvasód vagyok. Elkezdtem a baktust.
    Nagyon tetszenek a munkáid. Profik!
    Fenci

    VálaszTörlés
  33. szia fenci! örülök :) jó kötögetést!

    VálaszTörlés
  34. Ez nem ér, egy újabb kötnivaló a már amúgy is végtelennek tűnő listámra... Nagyon szép lett, gratula :)

    VálaszTörlés
  35. köszönöm! kíváncsi vagyok a te baktus-változatodra :)

    VálaszTörlés
  36. Nagyon szép lett! Meg se kottyan így a hideg, igaz?

    VálaszTörlés
  37. igen. igaz, felénk ma is olyan jó idő volt, hogy egy szál pólóban is melegem volt :)

    VálaszTörlés
  38. Szeretem a finom színeit!

    A pöndörödés oka szerintem a sima és a szoros kombinációja, nekem van egy ilyenem, életem első kötése, a cél a gyakorlás volt, az sikerült, a baktus maga kevésbé. A blokkolás sem hatott rá sajnos, úgyhogy pöndörödik.

    VálaszTörlés
  39. emlékszem arra a kendőre, kék zoknifonalból kötötted, nagyon mutatós lett! ha óvatosan átgőzölöd, az sem segít?

    VálaszTörlés

Örülök, hogy meglátogattál. Köszönök minden megjegyzést.